Den 24 oktober är det World Polio Day för att uppmärksamma kampen mot Polio.
Du har chansen att bidra till att utrota polio genom att swisha ett valfritt belopp till 123 107 9607. Varje skänkt krona ger sex kronor till kampen mot polio.
En kort film om World Polio Day når du genom länken nedan
Rotary har sedan åttiotalet arbetat för att utrota polio. 1988 startade ett globalt initiativ från Rotary och vid det tillfället var det 350 000 fall i 125 länder. Detta har idag minskat till drygt 100 fall i två länder. Siffror som gör i varje fall mig stolt att kalla mig Rotarian.
Det är dock viktigt att inte stanna upp och slappna av, så länge polio finns så finns alltid risk för ökad smittspridning. Rotary har bestämt sig för att utrota Polio, så hjälp gärna till i den kampen. Mer information om arbetet och hur du kan bidra får du i den lite längre filmen ( drygt 11 minuter) som du når via länken nedan.